november 17, 2015

Sökordshemsida

Vad är en Sökordssida?

En Sökordssida är en hemsida som byggs för ditt företag.
Utgångspunkten för en Sökordssida är alltid ett sökord eller en sökfras, som valts ut för att ge maximal effekt gällande såväl ranking i sökmotorerna som faktiska förfrågningar från kunder.
En Sökordssida är till för att marknadsföra de produkter och tjänster som du vill synas med lokalt, med andra ord inte tänkt att ersätta din befintliga webbplats.
Istället ska sökordssidan fungera som ett extra verktyg där ni effektivt visar upp utvalda tjänster och produkter som du vill locka nya kunder med.

Byggs runt sökorden

Sökordssidan byggs runt det aktuella sökordet. Sökordet används som titel på sidan, finns med i URL:en (hemsidans adress), samt i texterna på sidan.
Ett exempel på sökord kan vara ”Fönsterbyte Trelleborg”, som då är det optimala valet för en snickare i Trelleborg som erbjuder den typen av service.

Unika texter och snygg design

Samtliga texter på Sökordssidan skrivs unikt för ditt företag och de är både säljande och informativa.
Verksamheten beskrivs ingående, inklusive detaljerad information om vilka tjänster som erbjuds, och det kommer tydligt framgå att ni är det absolut bästa valet inom ert område.

Kontaktinformation som telefonnummer och e-post samt kontaktformulär finns tillgängligt för besökaren.

Sökordssida som komplement

Även om man har en fungerande hemsida så kanske den inte levererar sökresultat inom företagets alla arbetsområden. Det är då det kan vara all idé att komplettera med en Sökordssida.
Självklart kan man även ha stor nytta av en Sökordssida även på områden där ens hemsida redan fungerar bra. Det är aldrig en nackdel att bredda synligheten i sökmotorerna!

Tydlighet utan överflödig information

Sökordssidornas fördel handlar om konvertering. Med detta menar vi att få besökaren att gå från tanke till handling. Ett tydligt budskap, man får direkt saklig och användbar information om den tjänst man eftersökt och det är alltid enkelt och smidigt att komma i kontakt.

Många hemsidor är överfyllda med information som kan få vilken potentiell kund som helst att tveka. Kunden kanske inte hittar den information som eftersöks eller så tycker man att sidan känns rörig och att man därmed söker sig vidare till någon annan leverantör.

Dessa problem får man inte med en Sökordssida då det står klart och tydligt att det handlar om expertis inom ett specifikt område.

 

Läs mer om vad vi kan göra för er.